28 listopada 2014

Budyń owsiany z bananami, gryką, malinami i mango

Wegański budyń owsiany z bananem - przepis.

budyń owsiany z malinami

Zapraszam Was na przepis, który urodził się w mojej kuchni dzisiaj i to całkowicie przez przypadek. Dzisiaj pogoda całkowicie zdemotywowała mnie do wychodzenia z domu, poza krótkim spacerem z psem siedzę, cały dzień przygotowując referat na studia. Ten bunt wykluczył również wyjście do sklepu po zakupy, więc byłam skazana na to co znajdę w domu. Tym sposobem urodził się przepis zdrowy, wegański, szybki, łatwy i smaczny

Budyń owsiany z bananami, gryką, malinami i mango

Najpierw zajęłam się kompletowaniem składników, jakie miałam dostępne w kuchni pod kątem tego na co miałabym ochotę i idąc tym tropem dalej, co do tego pasuje. Padło na słodkie, w taki smutny szary dzień wypada sobie nieco osłodzić :) 

A więc jak zrobiłam ten pseudo budyń (gdyż jest bez nabiału, bez gotowania)? Najpierw pół szklanki płatków owsianych wypełniłam wrzątkiem i odstawiłam na jakieś 5 minut, aby rozmiękły.

budyń z płatków owsianych i bananów

Płatki z wodą przelałam do blendera, dodałam całego banana, garstkę jagód goji, syrop z agawy. Po zmiksowaniu otrzymałam konsystencję, która od razu skojarzyła mi się z budyniem :) 
No to pozostały już tylko dodatki...

deser z gorącymi malinami i mango

Postanowiłam urozmaicić ten "budyń" chrupiącą gryką z melasą i migdałami, którą dostałam od cudmiód w listopadowym boxie, plastrami mango, a całość zwieńczyłam gorącymi malinami.

deser z gryką

Wyszło naprawdę smacznie :) 

Też lubicie eksperymentować w kuchni?

Pozdrawiam :)

11 komentarzy:

  1. wygląda pysznie, muszę wypróbować Twój przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale fajnie wygląda :) Jestem ciekawa jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pycha ♥ wyglądasz bardzo smacznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda smacznie (mimo, że ja nie lubię słodkiego). I wygląda/brzmi też zdrowo :). Świetne zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda apetycznie a eksperymenty zdecydowanie lubię.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda przepysznie, na pewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Połączenie budyniu i owsianki musi być pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń