11 listopada 2014

Interstellar!

interstellar opinia

Interstellar - moja opinia...


Chciałam się podzielić z Wami moimi wrażeniami po filmie reżyserii Christophera Nolana "Interstellar". Mam nadzieję, że opinia nie będzie zbytnio bazująca na moich świeżych jeszcze emocjach, gdyż dopiero co wróciłam z seansu. Zacznę od tego, że nie należałam do grona osób, które od lat wyczekiwały premiery tego filmu dowiedziałam się o nim przy okazji przeglądania repertuaru kina (co trochę dziwne bo jestem dość aktywną "filmowo" osobą, regularnie aktualizuję swoje konto na filmwebie itd.). Nie będę pisać tu obszernej recenzji czy też opisywać fabuły, bo nie o to mi chodzi, takie informacje bez problemu znajdziecie w sieci.


Bez zbędnego lania wody - według mnie film jest fantastyczny. Przyznam się, że nie wiedziałam czego się spodziewać kiedy weszłam na salę kinową, cierpliwie oczekiwałam na film - niecierpliwie podjadając popcorn w trakcie reklam. A to dlatego, że przed wyjściem z domu nie zdążyłam nawet obejrzeć zwiastuna filmowego.

Osobiście od dzieciństwa uwielbiałam filmy związane z tematyką wypraw kosmicznych itd. Ten film jest w mojej kolekcji (już obejrzanych) wisienką na torcie. Dość niedawno oglądałam "Grawitację" z Sandrą Bullock, który jest zdecydowanie "gorszy" (jeśli tak muszę to określić, lecz nie tu sedno sprawy) od "Interstellar". Czasem abstrahując od samej fabuły, filmy tej kategorii zachwycają przede wszystkim efektami specjalnymi, dźwiękowymi itd. Dzisiaj zostałam do tego stopnia pochłonięta przez film, że no niestety - wybacz organizmie, musimy być cierpliwi i do toalety wybierzemy się po seansie :D. Jedyny zarzut jaki mogę skierować w stronę fabuły, to to że moim zdaniem troszkę zbyt długo się ona rozwijała. Ale nie rzutuje to na moją ocenę, czyli 10/10 :)

Chyba jednak przejdę teraz do kwestii, która sama ciśnie mi się na język, a w tym przypadku na klawiaturę. Filmweb, a dokładniej ocena filmu. Trzeba przyznać, że jak na tak krótką "karierę" w świecie kina, jest ona bardzo wysoka - aktualnie 8,2 na prawie 1,500 głosów. Nie mniej jednak i tu pojawiają się typowo buraczane hejty. Nie zrozumcie mnie źle, uważam, że każdy ma święte prawo wyrazić swoje zdanie, każdy ma prawo stwierdzić, że ten film był słaby. Mam na myśli bezsensowne zaniżanie średniej oceny wystawianiem najniższych not w celu "bez celu". Może nie będę się rozpisywać, po prostu pokażę czego nie lubię.



Tutaj użytkownik z wielką troską o nasze doznania i zawartość portfela, przestrzega tak:


Ok, dziękujemy, ale... swoje zdanie argumentuje między innymi:

hejterstwo na filmwebie

Hmm no tak czuję się przekonana... 



I już kończąc. Nie odkrywam Ameryki, wiem. Może piszę trochę pod wpływem emocji, ale zazwyczaj nie zwracam nawet uwagi na komentarze jakie znajdują się pod filmem, ponieważ nie powiedzą nam one prawdy o tym czy warto czy nie warto. Oczywiście nie wszystkie. Wolę sama ocenić film według własnych odczuć, bez wzbudzania jakichkolwiek wątpliwości przed jego obejrzeniem, nie wyczytując wcześniej pochlebstw i hejtów dotyczących filmów.

Oczywiście chętnie dowiedziałabym się zdania innych ludzi na temat filmu, nawet tych sprzecznych z moją opinią - ale autorstwa kulturalnych recenzentów, którzy potrafią przedstawiać swoją argumentację na poziomie godnym inteligentnego widza.

Chciałabym Wam też polecić inny serwis filmowy, na którym nie spotykam takiej agresji i nie bójmy się tego tak nazwać - prostactwa, mianowicie imdb.com.


Oglądaliście już może "Interstellar"? Jeśli tak to jakie macie wrażenia? :)

9 komentarzy:

  1. nie widziałam jeszcze, ale zachęciłas mnie :) za to ten z sandrą bulloc widziałam, był naprawdę słaby :/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja raczej nie przepadam za filmami w tej tematyce, ale mój chłopak bardzo mnie na niego ciągnie do kina.. No hmmm jeszcze pomyśle..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam spróbować, może akurat się spodoba :)

      Usuń
  3. wieki nie byłam w kinie... o filmie pierwszy raz słyszę, może dziś obejrzę z TŻ:)

    OdpowiedzUsuń
  4. muszę nadrobić zaległości filmowe... nie wiem co się dzieje! :)
    a co do filmwebu - czasami lubię poczytać komentarze - zwyczajnie mnie śmieszą :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz słyszę o tym filmie. Jestem daleko w tyle jeśli chodzi o nowości filmowe. Muszę się wybrać do kina, bo dawno nie byłam :) Pozdrawiam serdecznie i zapraszam na rozdanie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jeszcze nie miałam okazji oglądać, ale może się wybiorę do kina :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Coraz więcej dobrego słyszę o tym filmie i w końcu muszę się skusić :)

    OdpowiedzUsuń