20 listopada 2014

Kwiatowe herbaty z fioletowych ziół

Kwiatowe herbaty 

fioletowe zioła

Dziś post typowo zielarski, bo tym ostatnio interesuję się coraz bardziej. Akurat tak się złożyło, że byłam w sklepie ze zdrową żywnością z zamiarem uzupełnienia swojej półki z naturalnymi herbatami. Padło tym razem na 3 herbatki ekologiczne, które łączy jedna cecha wizualna - kolor fioletowy, wybór poniekąd właśnie dlatego, że fiolet to jeden z moich ulubionych kolorów :) A co konkretnie wybrałam...


fioletowe herbaty


Kwiat wrzosu:


- zatrzymuje rozwój bakterii w obrębie układu pokarmowego
- sprawdza się przy dolegliwościach w obrębie dróg moczowych
- napary z wrzosu działają przeciwzapalnie, uspokajająco
- polecane przy bólach reumatycznych
- dzięki swoim moczopędnym właściwościom stosowane są w leczeniu kamicy nerkowej
- wrzos wspomaga również procesy trawienia i poprawia apetyt
- zawiera również potas i krzem, które wspomagają regenerację organizmu


Kwiat ślazu:


- ze względu na właściwości osłaniające i wykrztuśne
dobrze sprawdza się przy przeziębieniach, grypie, anginie, zapaleniu oskrzeli
- posiada dużo śluzu, stąd jego właściwości osłaniające przydają się również 
przy stanach zapalnych błon śluzowych układu pokarmowego
- kwiaty ślazu zawierają również:
 witaminę C, kompleks witamin B, karotenoidy, oraz sole mineralne


Kwiat stokrotki:


- działa oczyszczająco na organizm, usuwa toksyny i poprawia przemianę materii
- ma działanie przeciwzapalne (w ziołolecznictwie ludowym stosowano ją przy leczeniu chorób górnych dróg oddechowych
- polecany jest przy nieregularności menstruacji
- poprawia pracę wątroby
- działa wzmacniająco na nasz organizm
- uszczelnia naczynia krwionośne
- sprawdza się przy urazach: łagodzi obrzęki, przyspiesza gojenie się ran, siniaków

kwiatowa herbata

Jak widzicie zastosowań jest mnóstwo. Oczywiście nie trzeba mieć żadnego z wyżej wymienionych problemów aby pić takie napary. Ja dzisiaj połączyłam te 3 herbatki i zaparzyłam jako jedną. Fantastyczne są tu nieskończone możliwości tworzenia różnych kombinacji herbacianych. Jeśli nie przepadacie za "czysto" ziołowymi herbatami to polecam również dodawanie takich ziół do herbaty liściastej czarnej bądź zielonej.

Pozdrawiam!

14 komentarzy:

  1. oj wypiłabym dzisiaj taką. Czasem mam ochotę poeksperymentować z ziołami, ale zawsze znajduje coś , czemu ich nie kupuję a widzę, że sporo tracę

    OdpowiedzUsuń
  2. trzeba przyznać, ze prezentuje się pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  3. z chęcią bym spróbowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. W dzbanku wyglądają zachęcająco, nawet nie wiedziałam o istnieniu takich herbatek, chociaż słyszałam, że stokrotki są jadalne. Ja też ostatnio zaglądam na blogi zielarskie, z tym, że zioła pomagają przy regularnym ich piciu, tak myślę. Aktualnie nie piję już prawdziwej herbaty tylko yerbę i zioła ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście masz rację, jeśli mamy konkretną dolegliwość to jeden napar z pewnością nam nie pomoże. W internecie bez problemu można znaleźć przepisy na napary i różne mieszanki, konkretnym czasie parzenia, także zalecanej ilości spożywanych naparów na dzień. Ja czytałam, że powinno się pić około 3-4 razy dziennie taki napar :) Mi zdarza się jeszcze pić czarną herbatę, choć nie tak często jak kiedyś, aktualnie też przerzuciła się właśnie na zioła i yerba matę, a kawy to np. praktycznie w ogóle nie piję, jeśli już to "od święta" :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Uwielbiam herbatki szczególnie zielone i białe, ale takich jeszcze nie piłam :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja osobiście ubóstwiam zieloną herbatę, piję kilka razy dziennie odkąd tata dostał z chin- jest wyśmienita <3
    Ostatnie zdjęcie jest magicznie piękne !

    OdpowiedzUsuń
  7. Takich herbatek nie dane było mi spróbować. :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie bym ich spróbowała, bo nie piłam jeszcze takich herbatek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. nigdy nie piłam takiej sypkiej herbaty ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. nie piłam jeszcze z takich ziółek herbat. wiem że są własnie bardzo dobre pod względem ich właściwości ale jakie są w smaku? to mnie najbardziej ciekawi i chyba kiedyś się skuszę na chociaż jedną taką paczkę :)
    trzy-piksele.blogspot.com Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. te herbatki mogą również być świetne jako ziołowa kąpiel :)

    OdpowiedzUsuń
  12. muszą być pyszne! Jestem maniaczką i narkomanką herbat, mogłabym cały czas co nowe wypróbowywać ; ) Jeśli znajdę gdzieś takie herbatki to chętnie spróbuję ; )

    OdpowiedzUsuń